Etikk og varsling
Vedals ambisjon er å være best i Norge på eiendoms- og byggeprosjekter og levere bygg våre kunder er stolte av å eie. Dette krever høy kvalitet i våre arbeidsprosesser og solid bedriftskultur som fundament. Bedriftskulturen i Vedal er uttrykt i våre verdier; langsiktig, ansvarsbevissthet, kundefokusert, samarbeidsorientert og respektfull. Dette kjennetegner hvem vi er, og hva vi gjør og strekker oss etter hver dag.
Etikk og bedriftskultur
Konsernets ledelse har vedtatt virksomhetens verdier og konsernets etiske retningslinjer. De etiske retningslinjene gir veiledning på akseptabel etisk adferd og uttrykker nulltoleranse for korrupsjon og bestikkelser.
Vedals bedriftskultur og forretningsskikk er sentralt i intern opplæring og viktig i prosjektene for bygging av vårt omdømme som aktør som setter kunden først og tar samfunnsansvar.
Leverandørforbindelser
Vedal speiler vår egen etiske standard og krav, til våre leverandører. Alle leverandører skal være kvalifiserte og seriøse selskaper. Leverandører følges jevnlig opp med kontroll av registrering i StartBank. I prosjektene er det viktig med god dialog og samarbeid i tillegg til gjennomføring av påseplikt og bruk av HMSreg for oppfølging mhp arbeidslivskriminalitet og sosial dumping.
Spørsmål om leverandører kan rettes til Vedals innkjøpsleder på firmapost@vedal.no.
Varsling av kritikkverdige forhold
Kritikkverdige forhold er brudd på lover, regler eller Vedals etiske retningslinjer. Vedal oppfordrer egne medarbeidere, innleide, underentreprenører og samarbeidspartnere til å varsle om bekymringer, klager eller kritikkverdige forhold.
Den foretrukne varslingskanalen er linjen. Dersom et forhold er å anse som kritikkverdig kan man varsle til nærmeste overordnede eller ansvarlig i prosjekt. Varsling kan også gjøres anonymt i Vedals elektroniske varslingskanal. Vedals prosedyre for varsling av kritikkverdige forhold presiserer forbud mot gjengjeldelse overfor varsler.
Vi anbefaler at man leser Vedals etiske retningslinjer og prosedyre for varsel om kritikkverdige forhold før man varsler.
Tilbakemelding eller klage på arbeid utført av Vedal kan meldes direkte til prosjektene eller til firmapost@vedal.no.
Utvalgte prosjekter
Se alle
Deich
For byggherre Møller Eiendom er Vedal Prosjekt engasjert som prosjektleder for rehabiliteringen av gamle Deichmanske hovedbibliotek. Med et eksisterende areal på 12 500 kvadratmeter, som vil øke til 14 000 kvadratmeter ved ferdigstillelse, vil rehabiliteringen bringe nytt liv til dette historiske bygget.

Erik Børresen Allé
Vedal utvikler, sammen med J. B. Ugland, Erik Børresens Allè 1 og Nedre Strandgate 9 på Bragernes i Drammen. Tomten, som i dag benyttes som parkeringsplass, har lenge fremstått som et åpent sår i bybildet. Prosjektet, som ligger i en av de fineste gatene i Drammen sentrum, representerer en viktig...